1.Otwarcie
2.Podejmowanie uchwał w sprawie:
1)zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
2)zmian w uchwale budżetowej na 2011r.
3.Bieżące sprawy Gminy, interpelacje, zapytania, wolne wnioski.
4.Zamknięcie sesji.
Pan Burmistrz wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Iwonicz-Zdrój,: Pan Krukar pytał czym się różni ten projekt od wcześniejszej uchwały. Pan Skarbnik wyjaśnił zmianę projektu uchwały tj wprowadzenie nowego przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Projekt został wprowadzony w głosowaniu, głosujących 11, za 11. Całość porządku obrad została przyjęta w głosowaniu głosujących 11, za 11.
Ad. 2
Podejmowanie uchwał w sprawie:
1)zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku
od nieruchomości,
Wiceprzewodniczący Rady Pan Stanisław Drozd odczytał projekt uchwały ww sprawie. Wyjaśnień do projektu uchwały udzielił Pan Burmistrz. W związku ze zmianą przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych gdzie zapis „zajętych” na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych” zmieniono na „ „związanych” z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń – wprowadza się tą zmianę do uchwały. Ponadto zmiana tych przepisów spowoduje, że do gminy od Sanatoriów wpłynie mniejszy podatek, ponieważ większość powierzchni w sanatoriach zostanie opodatkowana niższą stawką. Po weryfikacji powierzchni stracimy ok. 400 tys. zł. Pan Krukar wnosił o nie podejmowanie tej uchwały. Pan Skarbnik wyjaśnił, że zmiana przepisów obowiązuje od 1 stycznia br. i musi być wprowadzona do prawa miejscowego. Po udzielonych wyjaśnieniach Wiceprzewodniczący Rady Pan Stanisław Drozd poddał projekt uchwały pod głosowanie, w wyniku głosowania uchwała została podjęta, głosujących 11, za 11.
2)w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy
Iwonicz-Zdrój,
Wiceprzewodniczący Rady Pan Stanisław Drozd odczytał projekt uchwały.
Pan Burmistrz udzielił wyjaśnienia do projektu uchwały w związku z realizacją projektu Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – elnclusion w Gminie Iwonicz-Zdrój, wprowadza się to zadanie do WPF, które polegać będzie na budowie sieci internetowej w gminie i zakupie 200 komputerów. W związku z tym zwiększa się dochody budżetowe w 2011r o kwotę planowanego dofinansowania tego zadania w wysokości 1 543 475,31 zł, natomiast środki własne na to zadanie w wysokości 260 178 zł w 2011r proponuje się przenieść z zadania inwestycyjnego – Przebudowa drogi gminnej Nr 1 Turkówka w miejscowości Lubatowa. Ponadto Burmistrz poinformował, że zasady rozdysponowania 100 komputerów opracuje GOPS. Ww dyskusji udział wzięli Radni Pan Drozd i Pan Zając Jan, Pan Krukar, Pan Szajna i Pani Dyr. GOPS. Pan Skarbnik wyjaśnił zagadnienia finansowania zadań po zmianie ustawy o finansach publicznych. Pan Burmistrz udzielił wyjaśnienia radnemu Zającowi w sprawie modernizacji drogi Turkówka, która nie została zakwalifikowana ale jest szansa na dofinansowanie z programu od wojewody po oszczędnościach po przetargowych. Po czym Wiceprzewodniczący Rady Pan Stanisław Drozd poddał projekt uchwały pod głosowanie, w wyniku głosowania uchwała została podjęta jednogłośnie, głosujących 11, za 11.
3) w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2011r. Wiceprzewodniczący Rady Pan Stanisław Drozd odczytał projekt uchwały. Uwag nie zgłaszano. Uchwałę podjęto jednogłośnie, głosujących 11, za 11.
3.Bieżące sprawy Gminy, interpelacje, zapytania, wolne wnioski.
W bieżących sprawach Gminy poruszono następujące sprawy:
Wiceprzewodniczący Rady odczytał pisma skierowane do wiadomości Rady w sprawie remontu drogi w Lubatowej od Pana Szczurka, pismo w sprawie drogi przy ul Zadwór w Iwoniczu od Pani Litwin, oraz rezygnację Pana Kazimierza Szajny z redaktora naczelnego Echa Iwonicza-Zdroju.
Pan Stanisław Krukar prosił o dokonanie przeglądu dróg w Iwoniczu- Zdroju, i protokolarne spisanie dróg do remontu.
Pan Kazimierz Szajna pytał o usługi stomatologiczne w Iwoniczu z uwagi na brak podpisanych umów z NFZ przez stomatologów, zgłosił konieczność wykonania oświetlenia niektórych odcinków dróg w Iwoniczu (np. ul. Kmiecie), pytał o termin asfaltowania dróg wysypanych tłuczniem, ponownie prosił o skierowanie pisma o zmniejszenie ładowności do 10 t na moście w Iwoniczu. Natomiast w sprawie redaktora naczelnego pisma gminnego poinformował, że tę funkcję pełnił społecznie przez 4 lata, podziękował wszystkim za współpracę. Podziękowania Panu Szajnie za wykonywaną pracę Redaktora naczelnego złożył Pan Burmistrz, oraz Pani Anna Wołtosz złożyła podziękowała w imieniu Rady Miejskiej.
Pan Rajmund Boczar prosił o odpowiedź na dwa pisma złożone do Pana Burmistrza oraz pytał o koszty organizowanego koncertu w Sali kina i ile zebrano pieniędzy na cel WOŚP oraz prosił o zamieszczenie na stronie internetowej nowego składu Rady.
Pan Drozd prosił, aby uporządkować tablice ogłoszeń na terenie miasta – ściągnąć nieaktualne ogłoszenia.
Pan Burmistrz poinformował, że w terminie do kwietnia rozstrzygnie się sprawa powołania nowego naczelnego redaktora gminnej gazetki. W sprawie dokonania przeglądu dróg gminnych przewidzianych do remontu, – przegląd dróg zostanie zrobiony na wiosnę. Odnośnie usług stomatologicznych poinformował, że do połowy lutego stomatolodzy prowadzą negocjacje w NFZ. Dyrektor GOK poinformował, o kosztach koncertu w Sali Kina, które wyniosły 2000 zł, natomiast na cele WOŚP zebrano i przekazano kwotę 700 zł.
Pan Kuliga zgłosił konieczność wykonania remontu drogi do przedszkola w Iwoniczu.
Pan Z-ca Burmistrza poinformował w sprawie remontów dróg zgłoszonych przez mieszkańców oraz w sprawie remontu dróg w Iwoniczu i w Iwoniczu-Zdroju, na które sukcesywnie będą ogłaszane przetargi na ich wykonywane. Pan Drozd Wiceprzewodniczący Rady proponował Burmistrzowi powrócić do organizowanych spotkań z sołtysami i z Przewodniczącym Zarządu Miasta.
4.Zamknięcie sesji o godz. 14.20
Na tym posiedzenie sesji zakończono.
Prot. DB Wiceprzewodniczący Rady
Stanisław Drozd