Uchwała Nr XLI/285/2013
Rady Miejskie w Iwoniczu-Zdroju
z dnia 30 grudnia 2013
uchwała budżetowa
na rok 2014
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r , poz. 885 z późn. zm.)
Rada Miejska w Iwoniczu-Zdroju uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu w wysokości 34 822 452,46 zł, z tego:
1)bieżące w wysokości 29 922 452,46 zł,
w tym: z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 w wysokości 449 356,46 zł.
2)majątkowe w wysokości 4 900 000 zł,
w tym: z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 w wysokości 4 118 887 zł
Szczegółowy podział planowanych dochodów w podziale na działy rozdziały oraz źródła z wyodrębnieniem dochodów majątkowych i bieżących określa tabela nr 1 załączona do niniejszej uchwały.
§ 2
Ustala się wydatki budżetu w wysokości 35 121 264,46 zł, z tego:
1)bieżące w wysokości 26 620 040,46 zł,
W tym:
– wydatki jednostek budżetowych 19 862 204 zł
W tym: wynagrodzenia i składki od nich naliczane 14 102 243 zł
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 5 759 961 zł
– dotacje na zadania bieżące 966 600 zł
– świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 786 777 zł
– wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 w wysokości 465 559,46 zł
– obsługa długu 538 900 zł
2)majątkowe w wysokości 8 501 224 zł w tym:
– inwestycje i zakup inwestycyjne 8 501 224 zł w tym:
Wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 w wysokości
5 374 366,94 zł.
Szczegółowy podział planowanych wydatków w podziale na działy, rozdziały i paragrafy z uwzględnieniem grup
przedstawia tabela nr 2 załączona do niniejszej uchwały.
Podział planu wydatków ze względu na jednostki budżetowe przedstawia tabela nr 3 załączona do niniejszej
uchwały
§ 3
W budżecie gminy tworzy się rezerwy:
1)ogólną w wysokości – 40 000 zł,
2)celową w wysokości – 60 000 zł,
z przeznaczeniem na:
zarządzanie kryzysowe. w kwocie – 60 000 zł,
§ 4
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2014 zgodnie z tabelą nr 4 załączoną do niniejszej uchwały.
§ 5
1. Ustala się deficyt budżetu w wysokości 298 812 zł, który zostanie sfinansowany kredytem na finansowanie przedsięwzięcia „rewitalizacja zabytkowego centrum miasta Iwonicz-Zdrój” ujętego w załączniku nr 2 do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
§ 6
Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1 255 000 zł na finansowanie przedsięwzięcia ujętego w załączniku do wieloletniej prognozy finansowej oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 956 188 zł, zgodnie z tabelą nr 5.
§ 7
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 3 000 000 zł,
2) kredytu długoterminowego na finansowanie przedsięwzięcia
„Rewitalizacja zabytkowego centrum Miasta Iwonicz-Zdrój” ujętego
w zał. Nr 2 do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej – w kwocie 1 255 000 zł
W tym: w ramach planowanego deficytu budżetu – w kwocie 298 812 zł
§ 8
Dochody i wydatki wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu na podstawie odrębnych ustaw:
1.Ustala się dochody w kwocie 135 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 130 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 5000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3.Ustala się dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 20 000 zł i wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 20 000 zł.
Środki z zakresu ochrony środowiska mogą być wydatkowane na następujące cele:
1) przedsięwzięcia związane z ochroną wód;
2) wspomaganie realizacji zadań modernizacyjnych i inwestycyjnych, służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej, w tym dotyczących instalacji lub urządzeń ochrony przeciwpowodziowej i obiektów małej retencji wodnej;
3) przedsięwzięcia związane z gospodarką odpadami;
4) przedsięwzięcia związane z ochroną powierzchni ziemi;
5) wspomaganie realizacji zadań państwowego monitoringu środowiska, innych systemów kontrolnych i pomiarowych oraz badań stanu środowiska, a także systemów pomiarowych zużycia wody i ciepła;
6) wspomaganie systemów gromadzenia i przetwarzania danych związanych z dostępem do informacji o środowisku;
7) przedsięwzięcia związane z ochroną powietrza;
8) wspomaganie wykorzystania lokalnych źródeł energii odnawialnej oraz wprowadzania bardziej przyjaznych dla środowiska nośników energii;
9) wspomaganie działalności związanej z wytwarzaniem biokomponentów i biopaliw ciekłych;
10) wspomaganie ekologicznych form transportu;
11) działania z zakresu rolnictwa ekologicznego bezpośrednio oddziałujące na stan gleby, powietrza i wód, w szczególności prowadzenie gospodarstw rolnych produkujących metodami ekologicznymi położonych na obszarach podlegających ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
12) przedsięwzięcia związane z ochroną przyrody, w tym urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków;
13) profilaktykę zdrowotną dzieci zamieszkałych na obszarach, na których występują przekroczenia standardów jakości środowiska;
14) edukację ekologiczną oraz propagowanie działań proekologicznych i zasady zrównoważonego rozwoju;
15) współfinansowanie projektów inwestycyjnych, kosztów operacyjnych i działań realizowanych z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej niepodlegających zwrotowi;
16) przygotowywanie dokumentacji przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, które mają być współfinansowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej niepodlegających zwrotowi;
17) współfinansowanie projektów inwestycyjnych, kosztów operacyjnych i działań realizowanych z udziałem środków bezzwrotnych pozyskiwanych w ramach współpracy z organizacjami międzynarodowymi oraz współpracy dwustronnej;
18) współfinansowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych na zasadach określonych w ustawie z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100);
19) inne zadania służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej, wynikające z zasady zrównoważonego rozwoju i polityki ekologicznej państwa.
4.Ustala się dochody z tytułu pobierania opłaty za wywóz śmieci w kwocie 860 890 zł oraz wydatki również w kwocie 860 890 zł przeznaczone na finansowanie zadań określonych w art. 6 r ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r.
5. Ustala się dochody z tytułu pobierania opłaty za korzystanie z przystanków autobusowych w kwocie 12 430 oraz wydatki również w kwocie 12 430 zł przeznaczone na finansowanie zadań określonych w art. 18 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r.
§ 9
Podział środków funduszu sołeckiego Gminy Iwonicz-Zdrój przedstawia poniższa tabela
|
Sołectwo Iwonicz |
|
|
|
lp |
Nazwa Zadania |
Rozdział |
§ |
Kwota |
1 |
Budowa placu zabaw dla dzieci |
80101 |
6050 |
26 582,00 zł |
Razem |
|
|
|
26 582,00 zł |
|
|
|
|
|
|
Sołectwo Lubatowa |
|
|
|
lp |
Nazwa Zadania |
Rozdział |
§ |
Kwota |
1 |
Remont pomieszczenia (magazyn/chłodnia) Domu Ludowego wraz z montażem chłodni, Doposażenie Sali Domu Ludowego |
92109 |
6050 |
26 582,00 zł |
Razem |
|
|
|
26 582,00 zł |
|
|
|
|
|
|
Sołectwo Lubatówka |
|
|
|
lp |
Nazwa Zadania |
Rozdział |
§ |
Kwota |
1 |
Budowa placu zabaw dla dzieci |
92605 |
6050 |
26 582,00 zł |
Razem |
|
|
|
26 582,00 zł |
|
|
|
|
|
Ogółem |
|
|
|
79 746,00 zł |
§ 10
Wyodrębnia się dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie w wysokości 3 709 580 zł. Podział dochodów określa tabela nr 6, a wydatków tabela nr 7 dołączone do niniejszej uchwały
§ 11
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 12
1.Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych: przychody – 4 866 400 zł, koszty – 4 796 200 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2.
§ 13
Upoważnia się Burmistrza Gminy do:
1)zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu Gminy do kwoty 3 000 000 zł;
2)do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, w zakresie:
a) dokonywania zmian w budżecie Gminy, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu w planie wydatków bieżących przeznaczonych na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy na wszystkie wydatki bieżące,
b) dokonywania zmian w budżecie Gminy, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu pomiędzy planem wydatków bieżących, a planem wydatków przeznaczonych na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
c) dokonywania zmian w budżecie Gminy, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu pomiędzy planem wydatków bieżących, a planem wydatków majątkowych,
3)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu z wyjątkiem zmian planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy ;
4)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.